Reisverhalen

Lees de avonturen van onze leden in verschillende landen.

Een paar dagen Londen

Wij gaan met vrienden naar het land waar we heel graag zijn. Het Verenigd Koninkrijk, voor veel mensen beter bekend als Engeland. Als onderdeel van onze reis besluiten we de hoofdstad Londen te bezoeken. Deze stad heb ik in mijn arbeidzame leven…
Reisverhalen Camper Club Nederland

En de CCN leden gingen schieten.....juli 2018

De fraaie Camperplaats Het Rooth van Melanie en Piet Joppen in Maasbree in Noord Limburg was de prettige groene plek waar we vanaf 19 juli onze campers mochten parkeren voor het SCHUTTERSWEEKEND. Ook hier was het al geruime tijd zonnig, warm…

Jeu de Boules weekend 2018

TE VRIEZENVEEN In onze agenda stond bij 19 oktober met grote letters Jeu de boules weekend. Het zonnetje schijnt volop als we vertrekken en het belooft een mooi weekend te worden. Zonder problemen arriveren we op de plaats van bestemming “stal…

Proeven van Duitsland en Oostenrijk

In juli 2016 presenteerde Niesmann+Bischoff een nieuwe serie campers. Het zijn semi-integraal campers die met het B-rijbewijs gereden kunnen worden. De schrijver van dit artikel is voor de presentatie uitgenodigd. De festiviteiten vinden plaats…

Een tochtje door de Eiffel - april 2016

Na een geslaagd Nieuwe Ledenweekend vertrekken we zondagmiddag naar de Eifel. Net over de grens met Nederland en België laat Duitsland zich van een verrassende kant zien, de Eifel. De bevolkingsdichtheid is er vergelijkbaar met die van de provincie…

Schotland - 18 augustus t/m 8 september 2016

Donderdag 18 augustus vertrokken we richting IJmuiden. We zagen veel visrestaurants… dus we hebben ons eerst culinair laten verwennen. Smaakte prima en naar meer zelfs, maar dat hebben we even niet gedaan. Op een parkeerplaats zagen we al…

Toertocht via Luxemburg naar Duitsland - 4 t/m 18 juni 2016

We hebben er zin in, heerlijk twee weken op toertocht en de eerste camperplaats is Sittard. Op vrijdag staan we met z'n vieren, op zaterdag met z'n vijven en op zondag met z'n achten. De groep is bijna compleet. Sittard is een heel mooie stad…

CCN-Elfstedentocht per camper - 9 t/m 18 september 2016

Vrijdag 9 september 2016 gingen we op weg naar camping De Kleine Wielen in Leeuwarden. We bleven daar twee nachten. Voor ons was het niet ver, want we stonden al een week in Lauwersoog. We kwamen ook als eerste, buiten Carla, Ruurd, Klaasje,…

Bi Uns in Norden - 7 t/m 23 september 2016

Woensdag 7 september 2016: alle twaalf campers waren aanwezig en om 17.00 uur begonnen we op de stadscamping in Lübeck met een welkomstborrel. Een van de deelnemers had een elektronisch orgel meegenomen en speelde een vlotte deun. Gelijk zat…

Noordkaap 2016 - 28 mei t/m 8 juli 2016

Dit is het begin van de reis naar de Noordkaap door Duitsland, Denemarken, Zweden, Finland en Noorwegen. Van 28 mei tot en met 8 juli en onder leiding van Dick en Hermien & Theo en Nellie. De deelnemers reizen tot aan de Noordkaap dagelijks…

Hannibalreis - 29 april t/m mei 2016

We gingen deze reis mee voor de gezelligheid van een groep, door een mooie natuur rijden met je eigen camper en ook nieuwsgierigheid naar Hannibal. Nou dat is allemaal gelukt hoor! We begonnen deze reis met sneeuw, hagel, regen, nachtvorst…

Eilandhoppen in Griekenland - april/ mei 2016

Het is 6 graden als we vertrekken uit Nederland. Er staat een stevige wind, er zijn hagelbuien en er valt natte sneeuw. En toch laat de kalender ons zien dat het 26 april is. Morgen belooft het een koude Koningsdag te worden…. arme Maxima.…

Camperreis Romantische Strasse - 21 mei t/m 11 juni 2016

We hebben de medereizigers gevraagd hun ervaring van die dag te beschrijven. Donderdag de camper opgehaald en alles ingepakt en toen op weg naar Haaksbergen. De vrijdag overnacht bij camping Scholtenhagen om daar vandaan onze Romantische route…

Tsjechië, Polen en Duitsland 2015

Na een paar fantastische dagen in Tsjechië gaan we langzaam richting Polen. Maar eerst blijven we een paar dagen in het Reuzengebergte. In Harrachov strijken we neer op Camping Jiskri. De beheerder verwelkomt ons in vloeiend Duits. Om de camperclub…

Portugal: zon, zee en stranden met een vleugje cultuur

Augustus en september ideaal voor vakantie in Portugal Als je Portugal zegt, denk je direct aan de Algarve. Aan de warme zon, de soms ruige kleurrijke rotsen, de brede stranden, de blauwe zee en een redelijk goedkoop kopje koffie. Maar wij…

Duitsland: grillige Moezel verleidt menig camperaar

Wijn: met dank aan de Romeinen We schrijven 2000 jaar terug. Volgens de overlevering zijn het de Romeinen geweest die toen hun wijnrankjes vanuit Italië als eerste hebben geplant aan de bergflanken in het Moezeldal. We mogen nu heel blij…

Winterreis Zuid-Duitsland

Begin december blijken mijn man en ik beide nog wat verlofdagen over te hebben. We besluiten de kerstvakantie vrij te nemen. In overleg met opa mogen we de camper lenen. Hoewel het eigenlijk een driepersoonscamper is, lukt het met twee kleuters…

Noord-Nederland: gelukkig, toch een camperplaats op Texel dankzij de CCN!

Het was ergens in augustus van het jaar onzes Heren 2015. We hadden eind juni al besloten om juli en augustus in Nederland te blijven in plaats van naar het buitenland te gaan, ook om het wat minder warm te hebben. Zo kwamen wij wat zwervend…

Camperverhaal door Duitsland en Tsjechië

We besloten om dit jaar met een aantal campervrienden naar Tsjechië te gaan. Voor ons is het de eerste keer in groepsverband. De gezamenlijke reis begint en eindigt in Tsjechië. De week vooraf en de week erna reizen we alleen. Het werd een…

CCN-reis naar Zuid-Polen

Op zaterdag 22 augustus worden de deelnemers verwacht op camping Nord Elm in Räbke. Het is heerlijk weer en ze hebben het daar gezellig met elkaar. Minder gezellig is de aanwezigheid van nogal wat wespen. Lenie is het eerste slachtoffer ervan.…

Retourtje Berlijn

Onderweg naar Berlijn stoppen we voor de eerste overnachting in Diepholz. Er is plaats voor een stuk of acht campers op gras. Het is een prachtige plek, aan de overkant van de halfverharde weg is een park met hoge bomen. Een enkel stel sleept…

Overwinteren op Sicilië

Je hoort er niet veel over, maar volgens onze Italiaanse schoondochter is het goed te doen. De temperatuur schommelt ‘s winters tussen 15 en 20 graden. Volgens de informatie zijn er niet veel Nederlandse camperaars die naar Sicilië gaan om…

Een rondje Vogezen met jonge kinderen...

Het is al weer zes jaar geleden dat we voor het eerst met een camper op reis gingen. We hadden in het voorjaar eerst gekeken of reizen met een camper iets voor ons was. Veilig op een camping met onze zoon van zes weken. In het najaar trokken…

Die Grüne Strasse

Er zijn een aantal routes aan elkaar geplakt deze vakantie, de eerste is de route langs de Maas die in Frankrijk weer opgepakt moet worden op de plek waar deze vorig jaar werd verlaten. Vervolgens staat de ‘GrüneStrasse’ op het programma,…

Toertocht naar Berlijn en Dresden

13 t/m 28 mei 2015 Vrijdag 15 mei vertrekken we op tijd naar Braunschweig, daarbij snelwegen mijdend natuurlijk, dan rij je de mooiste routes, maar je moet je wel aan de maximumsnelheid houden, anders word je geflitst, wat met twee campers…

Rivier de Ems, een walhalla voor de fietsliefhebber

Het is mei. Het is vakantie. Drie weken trekken we er op uit om ditmaal eens via de Schraalhansroute deze weken door te komen. Schraalhansroute? Wat is dat nu weer? Het gezegde ‘Schraalhans is keukenmeester’ zegt eigenlijk alles al; op…

Knotwilgen, water en historie

Het is 8 maart. Eigenlijk een datum waarop sneeuw, wind, ijzel of ander ongemak normale winterse elementen zijn en je nog helemaal niet denkt aan kamperen in de kou. Maar hoe anders kan het lopen. Kijk naar buiten, kijk naar de krokussen die…

De souplesse van reizen met een camper

Wat kan een advertentie van een groot reisbureau veel teweeg brengen. Oké, we zouden naar het zuiden gaan, naar Spanje, naar Portugal. Als in de vakantietekst staat dat plaatsen als Madrid, Toledo, Salamanga en daarna ook Lissabon in tien dagen…

Tien weken zwerven door tien landen

Er wordt een lange reis gepland waarbij we tien landen zullen aandoen, namelijk Nederland, Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland, Finland, Noorwegen, Zweden en Denemarken. Wat hebben we veel beleefd, mooie en verdrietige dingen. Geweldige…

Even er tussenuit naar THE UK

Een reisverhaal van Willem van Teeseling over hun trip in april 2016 naar Engeland.