In 2015 introduceerde Fiat een nieuwe uitstraling voor de Fiat Ducato. De veranderingen waren voornamelijk een wat gewijzigde uitvoering van de neus en het dashboard. Daarnaast werden de wielophanging en het remsysteem verbeterd.

De motoren bleven ongewijzigd. Ze voldeden aan de Euro 5-norm. In Duitsland goed voor een groene sticker. De ontwikkelingen staan niet stil. Onder invloed van wetgeving ontwikkelen fabrikanten steeds schonere motoren. Ford en Mercedes hebben al motoren die aan de Euro 6-norm voldoen. Vanaf het modeljaar 2017 beschikt ook Fiat over deze motoren.

Voor campers zijn vier motoren beschikbaar. Een 115 pk-, een 130 pk-, een 150 pk- en een 180 pk-motor. De 150 pk-motor die in 2011 werd geïntroduceerd, voldeed al aan de Euro 6-norm.

In tegenstelling tot de ‘oude’ 115 pk-motor heeft de nieuwste versie een zes versnellingsbak, net als de andere motoren. Voor de motoren met 130 pk en meer is er een semi-automaat beschikbaar. Semi-automaat wil zeggen dat de versnellingsbak door een robot wordt aangestuurd. De versnelling is ook handmatig te bedienen zonder dat een koppelingspedaal gebruikt wordt. De 3 liter-motor met 180 pk-motor is uit het aanbod verdwenen. De nieuwe 180 pk is net als de andere motoren gebaseerd op de 2,3 liter-motor.

Volgens de informatie van Fiat worden de nieuwe motoren niet alleen schoner maar ook zuiniger. Het verbruik zal rond 6,8 liter per 100 kilometer zijn. Of dit in de praktijk ook het geval zal zijn… moet blijken.

Voor Duitsland heeft de komst van de Euro 6-motoren een gevolg die niet iedereen blij zal maken. Nu de motoren schoner worden, zal een nieuw blauw vignet worden ingevoerd. Het gevolg hiervan is dat er ook milieuzones zullen komen waar je een blauw vignet nodig hebt. Hoe dit zich gaat ontwikkelen is nu nog onzeker.