Op 4, 5 en 6 juni werd voor de tweede keer een CCN-reisje naar de fabriek van Niesmann+Bischoff in Polch georganiseerd. Dertien equipes ontmoetten elkaar op woensdagmiddag. De fabriek had de parkeerplaats voor klanten die voor service langskomen, gereserveerd, een prima plek. Gastheer Willem van Teeseling voorzag iedereen van een naambadge en een tas vol toeristische documentatie en enkele camperbladen.

Rondleiding
Donderdagmorgen werd de groep ontvangen door de exportmanager Cecile Rouesne, René van Venrooy (importeur in Nederland) en Michel Verhoeven (verkoper bij van Venrooy). Niesmann+Bischoff is een kleine camperfabriek. Ongeveer 400 campers per jaar worden er gebouwd. Per dag komen er maximaal drie campers kant-en-klaar uit de fabriek. Tussen het moment dat het chassis binnenkomt en het moment dat de camper door de kwaliteitscontrole wordt vrijgegeven, zitten 7 tot 10 dagen. Het leuke van de fabriek is dat de groep op alle plekken kon komen en de werkzaamheden van heel dichtbij kon zien. Op het moment van ons bezoek werden alleen Arto’s gebouwd. Dit zijn campers op een Fiat Ducato chassis. De grotere Flair wordt gebouwd op een Iveco Daily chassis. Er zijn voor de Arto 19 indelingen mogelijk. De meeste Arto’s worden gereden met een C1-rijbewijs. Dat de campers zo zwaar zijn, heeft alles te maken met de materialen die worden gebruikt. Niesmann+Bischoff kiest voor kwaliteit. Zowel als het om de toegepaste materialen gaat, als wat betreft de bouwwijze. Daarom kost het bouwen van een camper veel tijd. In 2013 werd tijdens de beurs in Düsseldorf de nieuwe Arto gepresenteerd. Het publiek was zeer enthousiast. Dit enthousiasme vertaalde zich al snel in veel bestellingen, als gevolg waarvan de levertijd toegenomen is. In juni 2014 bestelde campers zullen tegen december 2014 worden geleverd. De enthousiaste koper moet dus even geduld hebben. In de showroom stonden enkele exemplaren. We keken onze ogen uit. De campers zijn vanbinnen en vanbuiten heel mooi en ze stralen kwaliteit uit. Menigeen droomde van een mooie prijs in de staatsloterij zodat een Arto haalbaar zou worden. Dit is het ‘minpuntje’ aan dit bezoek. Je bewondert een prachtige camper maar er zijn maar weinig mensen die zich de luxe kunnen permitteren om er een te bestellen. Deelnemers die dat wilden konden een proefrit maken. Degene die er gebruik van hebben gemaakt kwamen verrast terug. Ook als je de camper rijdt, blijkt dat Niesmann+Bischoff zijn naam waar maakt.

Zoetigheid
Op vrijdagmorgen werd de fabriekswinkel van Griesson De Beukelaer bezocht. Deze koekfabriek heeft een eigen winkel, waar tegen een schappelijke prijs koek, chocola, zoutjes en ijs kan worden gekocht. Het bezoek was een succes voor de fabriekswinkel gezien de volle mandjes die bij de kassa werden afgerekend.

Mayen en Monreal
Om twee uur werd de groep met de bus opgehaald om naar het nabij gelegen Mayen te gaan. Een leuk stadje met een slot dat kan worden bezocht. Een paar fraaie winkelstraten en een mooi marktplein sieren dit Eifelstadje. Voor liefhebbers van winkels en Italiaans ijs is er genoeg te doen. Tot slot haalde bus ons weer op om de groep naar Monreal te brengen. Een prachtig dorpje dat volledig uit vakwerkhuizen bestaat. Van hier wandelden we naar de plek waar we de avond door hebben gebracht met het drinken van wijnen. De uitleg door de uitbater gaf aan de wijnen een extra glans. Om 22 uur kwam de bus weer voorrijden zodat we een half uurtje later onze campers weer op konden zoeken.

Willem van Teeseling

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie