Begin oktober was ik op de camperbeurs in Utrecht. Omdat ik ‘solo’ reis en het altijd leuk is je ervaringen te delen. Ik had afgesproken met een paar camper-solo-maatjes, we zouden overnachten op P2. We hadden een leuke beursdag, ieder loopt z’n eigen route, ik had net een nieuwe camper, dus de hallen met ‘reismobielen’ sloeg ik over. Nieuwe ideeën, reisorganisaties, nieuwe bestemmingen, het begint al te kriebelen. Daar troffen wij de stand van de CCN. Het uitgangspunt ‘voor&door’ camperaars, eigen initiatieven zijn welkom, en een organisatie door vrijwilligers sprak ons erg aan. We werden dus allemaal lid, kregen een prachtige paraplu en het vooruitzicht op een leuk weekend in Appeltern eind deze maand. Helaas bleek het evenement ‘volgeboekt’, maar na wat mailcontact werden wij alsnog ingeschreven. Zo arriveerden wij met vier campers op vrijdagmiddag 30 oktober aan de poort van Appeltern. Het ontvangstcomité loodste ons naar een ‘knusse’ plek. Gezellig aanschuiven, kennismaken, stoeltjes in de zon en een wijntje!Informatie
We kregen een envelop met info: wij zitten in groep 2, een entreekaart voor ‘de tuinen’ en het programma voor morgen. Vanavond om 19.15 uur moet er verzameld worden bij de tent, dan lopen we naar de Oranjerie voor de ledenvergadering. Daar was koffie en een goede presentatie van wat er allemaal in het afgelopen jaar gebeurd was. Wij, nieuwe leden, kregen een duidelijk beeld van hoe deze club werkt en dat spreekt ons aan. Geen grote uitgaven aan huur&bestuur, reizen en evenementen georganiseerd door leden, deze moeten kostendekkend zijn. De club mag niet zo groot groeien dat het onhanteerbaar wordt.

Halloweentocht
Na de vergadering ging de eerste groep op Halloweentocht. Wij haalden dus onze drankjes op en liepen naar de tent voor een ‘Camperklets’. Daar stonden grote gaskachels, lange banken&tafels en het werd al snel heel gezellig. Voor velen een plezierig weerzien, voor ons een leuke kennismaking. Veel interessante info, tips&trucs en niet te vergeten het ‘clubdrankje’. De fles Mummelman kwam regelmatig voorbij…..

Groep 1 was ‘uitgegriezeld’, het werd vol in de tent. Het was een sfeervolle avond, werd steeds rumoeriger, dus tegen middernacht werden we verzocht ssssssstilletjes naar de campers te gaan. Zaterdag speelden we Kick&Golf in kleine groepjes. Een leuk spel in de vrije natuur, in de zon, een uitstekende manier om wat mensen te leren kennen. De puntentelling was niet geheel duidelijk, maar het gaat ook niet om het winnen. In de pauze werd er een drankje&saucijzenbroodje geconsumeerd met de volledige groep. Wat een drukte! Maar een en ander was prima georganiseerd. Daarna volgde een rondleiding door ‘de tuinen’, prachtige herfstkleuren, mooie ideeën voor tuin, balkon of terras. Alles in Halloweenstemming: giga spinnenwebben, spoken en veel oranje. Ik was hier nog nooit geweest, maar het is zeker voor herhaling vatbaar.

‘After party’
Terug bij de campers konden we nog net in de zon van een happy hour genieten. Overal vormden zich groepjes, ik praatte wat links&rechts, toen het kil werd verdwenen we in de campers voor onze maaltijd. Om half negen waren we weer welkom in de tent voor de camperklets, eigen drankjes meenemen! Prima formule. Maar groep 2 had nog een griezeltocht tegoed! We hadden al stiekem gehoord dat het erg leuk zou worden. In het donker kwamen de spoken echt tot leven: rammelende kettingen, overal gegil (vooral door een groep tienermeiden die voor ons liep), de tuinen hadden een totaal andere sfeer dan die middag. Tussen alle griezels was er ook nog een grote vriendelijke reus, dik over de twee meter lang en dan ook nog met horens! De rillingen liepen ons over de rug, we hadden er dorst van gekregen, dus ging het naar de ‘after party’ in de tent. Daar was het niet zo druk als de vrijdagavond, dus met het clubje nieuwe leden hebben wij nog even onze eerste ervaring met CCN geëvalueerd.

Vertrek
Zondagochtend 1 november om half 11 is het verzamelen (met eigen koffie) bij de tent. De voorzitter doet verslag, ik versta niet alles maar het is wel duidelijk dat er leden zijn die flinke bijdragen leveren aan het reilen & zeilen van deze club. Velen hebben geen haast, er wordt nog veel nagepraat, let wel: om 12 uur gaat de stroom er af en straks gaat ook het hek dicht. We mogen de hele dag nog de tuinen bezoeken. Ieder wenst elkaar een goeie winter, al dan niet in de camper, en tot ziens op het Bollen-event in april. Het was een geslaagd weekend, goed georganiseerd door kundige vrijwilligers. Ik houd het programma in de gaten, helaas zal ik hetaprilweekend niet bezoeken, mijn andere club (camperSolo’s van de NKC) hebben dan ook een treffen. Helaas moet ik kiezen.

Verslag: Marjolijn Hendriksen / Foto’s: Rens Tel, Hermien Thijssen en Paul Hermans.